概要
秋吉台国際芸術村 Akiyoshidai International Art Village アーティスト・イン・レジデンス20周年記念記録集 2008-2019
029[ Images ]1.Promised time lapse and irregular garden1, Interaction seoul, 20171. Studio photos, 2019/01/15, 10.15am2. Still image, Commemorative pictures, 2min 50sec, Looping, Full HD3. Still image, Still alive, 3min 20sec, Looping, Full HD4. Sally’s performing practice, 2019/02/29, 5.57pm5. Opening day, 2019/02/23, 6.30pm6. Earthworm-like, Chair, Size variable, Installed only for opening day.6. Mushroom-like, Pencil cap, Recycling styrofoam, Size variable6. Silver grass-like, 2x2cm glass mirror tiles, Size variable7. Red moss with Jiyen, 2019 02/26, 09.10am7. R: There are more questions about the work but itwill be a last question. Why did you make me?J: I don’t know. There must be a reason for sure.5. R: In your recent installation work, an interactionwith audience is getting more important role.J: Yes, we are living in a half- virtual reality. It means thatwe can see all the images of art work with high qualitythrough the internet. In spite of that, I wanted to use theexhibition space as a way for the audience to have amore tangible experience through the work.6. R: Are there other creatures you made for show?J: Yes, there are creatures that looks like an earthworm,gold mushroom, and silver grass, inspired by found objectshere.7. R: この作品についてもっと質問がありますが、最後の質問にしましょう。なぜ、私を作ったのですか?J: わかりません。理由があるに違いないのは確かです。5. R: あなたの最近のインスタレーション作品では、鑑賞者との関わりがより重要な役割を担っています。J: はい、私たちは半分仮想の現実で生活しています。それはインターネットを通して、作品の高品質な写真を見ることができるということです。それにもかかわらず、私は作品を通して、触れることのできる体験を鑑賞者に持ってもらう方法として、この展示空間を使いたいと思いました。6. R: この展覧会向けに何か他に生き物を作りましたか?J: はい、ここで見つけられるオブジェから着想を得た地球芋虫や黄金のキノコ、銀色の雑草に見える生き物たちです。痕跡だけが残った状態です。オープニングで風の音を演奏するために最善の楽器や演奏者を探しました。幸運にも、芸術村スタッフのサリーがパーカッションを勉強し、そのオープニングの日に綺麗にティンパニを演奏してくれました。