ブックタイトル秋吉台国際芸術村 Akiyoshidai International Art Village アーティスト・イン・レジデンス20周年記念記録集 2008-2019

ページ
38/160

このページは 秋吉台国際芸術村 Akiyoshidai International Art Village アーティスト・イン・レジデンス20周年記念記録集 2008-2019 の電子ブックに掲載されている38ページの概要です。
秒後に電子ブックの対象ページへ移動します。
「ブックを開く」ボタンをクリックすると今すぐブックを開きます。

概要

秋吉台国際芸術村 Akiyoshidai International Art Village アーティスト・イン・レジデンス20周年記念記録集 2008-2019

036《しのぎのシェルター、もしくは位の高いメンバーの座席》この修復されたシェルターは、発掘された他のシェルターと比較して、特定メンバーのランクと権威を示すものであった可能性が高い。その大きさから、生活空間ではなく重要な会合の際使用されていた座席空間と推測される。Makeshift shelter or possibly the seating area of a high-ranking memberThis restored shelter was possibly an indication of the rank and status of a particular member, incomparison with the other shelters that were excavated. Considering the size, it wasn’t meant to bea living space but perhaps, a seating space for an individual, possibly during important meetings.《アジトの標識、もしくはトーテム》高原の入口近くで発見され、集団の領域「アジト」への標識として使われていたと推測される。音声ファイルは高原の記録画像が収められたSD カードからも発見された。電子機器がこれに接続されていることから、専門家は、この標識は恐らく侵入者に対する抑止力の形として音声ファイルを再生する一種の警笛としても使われたと推測している。Territorial signage or possibly a totemThis was discovered near the entrance to the plateau, indicating a possible purpose as a signage tothe territory of the group. The sound file was also discovered in the same SD card as the one thatcontained the image of the plateau. Considering the electronics attached to it, experts speculatedthat this signage is also used as a sort of horn that plays back the sound file as perhaps a form ofdeterrence to trespassers.trans_2018-2019