ブックタイトル秋吉台国際芸術村 Akiyoshidai International Art Village アーティスト・イン・レジデンス20周年記念記録集 2008-2019

ページ
69/160

このページは 秋吉台国際芸術村 Akiyoshidai International Art Village アーティスト・イン・レジデンス20周年記念記録集 2008-2019 の電子ブックに掲載されている69ページの概要です。
秒後に電子ブックの対象ページへ移動します。
「ブックを開く」ボタンをクリックすると今すぐブックを開きます。

概要

秋吉台国際芸術村 Akiyoshidai International Art Village アーティスト・イン・レジデンス20周年記念記録集 2008-2019

Photo: ANZAI, Tsuyoshi distance, 2016-18, everyday objects, motors, LED work lights, acrylic rear projection screens, etc2011 Master of Film and New Media, Tokyo University of the Arts, Japan2009 Bachelor of Music in Department of Musical Creativity and the Environment, Tokyo University of the Arts2018 Jailhouse Locke, Japan House Gallery, Daiwa Anglo-Japanese Foundation, London, UK2017 The Strange Objects, Pohang Museum of Steel Art, Pohang, South Korea2016 2016 Core Exhibition, The Museum of Fine Arts, Core Program, Houston, TX, US2015 Reinventing the Real, Biyong Point, Akita University of Art, Akita, Japan2014 Origins Originated from Originative Originals, Chimera-Project, Budapest, Hungary学歴 / Education展示歴 など/ Exhibitions. etcANZAI, Tsuyoshi安西 剛 (日本)ANZAI, Tsuyoshi (Japan)http://an2ai.net【trans_2012-2013】 2013/1/22 - 3/12私は、キネティック・スカルプチャーや映像などを扱い、ヒトとモノとの関係を探求しています。日用品のカタチとその用途とは、分ち難く密接しています。それらを、機械の構成要素として捉え直してみる、その結果分離された「目的と手段(=形・デザイン)」が、異なるパースペクティブに置かれることで、モノと意味との関係はどのように変容するのか、それが私の興味です。そうして作られる機械たちは、単純な機構なのに複雑で予想できない動きをします。私にとって機械は「制御したくてもできないもの」なのです。「制御できないもの」とはこの世界そのものです。作品制作は、制御したくてもできないこの世界のあらゆる事象と対話していくための手段なのです。I have created kinetic sculptures, video and multidisciplinaryworks to explore the relationship between humans and objects.The reason why I choose to use everyday items isbecause their form and purpose are inseparably related witheach other. I am interested in redefining them as componentsof machines and observing how the relationship between athing and its meaning is transformed once its original “endand means (i.e. form, design)” are separated and given differentperspectives. Although such machines are simple, theydisplay complex, unexpected movements. For me, machinesare “things that are beyond control”. “What is beyond control”is the world itself. Producing works is a way to communicatewith every phenomena of the world that we cannot place underour control.067