概要
秋吉台国際芸術村 Akiyoshidai International Art Village アーティスト・イン・レジデンス20周年記念記録集 2008-2019
ブライス・キャサリンの近年のプロジェクトの多くは、アートの中に存在する階層に関するアイデアを探求しています。アーティストたちの個人的な責務や社会的な集団の中での彼らの立場、また、同様に観衆の責務や立場について向き合い、疑問を投げかけるものです。勢力、期待、役割についての繋がりが修正され、不明確にされることで、アートに新たな美学や関係を生み出すことができます。受動的な観衆と能動的な演技者の間の区別を不明確にすることで、パフォーマンスに立ち会う個人が受動的か能動的な立場を自由に選ぶことができるのです。Most of Brice Catherin’s recent projects explore the idea ofhierarchy in art: the artists’ individual responsibilities and theirplace in the social group as well as those of the membersof the audience are challenged and questioned. The linesof power, expectations and roles are modified and blurred,therefore allowing new aesthetics and relationships to art toemerge. The distinction between a passive audience and activeperformers is also blurred, as each person present at theperformance can freely choose to be passive or active.ブライス・キャサリン (フランス)Brice Catherin (France)www.bricecatherin.orgIn progress PhD in composition, University of Hull2006 Master’s in composition, Geneva2014 Resident artist at Banff, Canada2013 Resident artist in Akiyoshidai Art Village, Mine, Japan2011- 2013 Resident artist at the theatre de l’L, Brussels, Belgium2007 - today artistic director of le Car de Thon, Switzerland2007 - 2008 Resident performer at the theatre du Grutli, Geneva, Switzerland学歴 / Education展示歴 など/ Exhibitions. etcBrice Catherin【Fellowship】 2013/11/4 - 12/2Opus 69, long and hard version (2005) for voice and cello, 15 minutesPhoto: Melanie GroleyPhoto: Brice Catherin070